Mina tankar och annat yttre

jag har funderat och jag har tänkt. Hur kommer det sig att man är så utseende fixerad? är det pågrund av all reklam ? eller för att man bryr sig själv?
Man ska älska sitt inre lika mycket som sitt yttre? Alla har vi olika åsikte om det, jag anser att man ska älska båda två lika mycket men ändå så gör man inte det. vad anser alla andra ?
hur kommer det sig att andra ser en sida av en som man själv inte ser ?
Många frågor och så lite svar.
Är det pågrund av omvärlden som man "lär sig att inte älska sig själv" ? Eller är det för alla reklam bilder som är omgjorda ? som man vill bli som alla andra. Alla har en förebild, och vill lika något..  vem vill du likna ?  Om det inte hade varit så, så varför har vi då plastikoperation?
Ända utvägen är att ta vara på sig själv. sluta tänka på andra och ibland när det väl behövs så måste man bli egotrippad.

Jag älskar alla i min omgivning som vet vad jag pratar om, som själva behöver det och gör det. jag älskar alla i min omgivning ändå, även om dom inte vet vad jag pratar om. Men ja ger mycket kärlek till er för att ni finns för mig och alltid där. Jag finns för er också och kommer alltid göra det. I tankarna och runt omkring er.

Sluta kolla så mycket på reklam och tänk på er själva, ingen kan bli så perfekt som du redan är.



Kommentarer
Postat av: mia

lilla gumman! vad är det du skriver egentligen? det är ju du som ska lyssna på det där. det är ju du som har dom problemen. vi andra tycker att du är perfekt men det är ju som kollar på all reklam och inte är nöjd med dig själv. så istället för att ge råd till andra så kan du ju lyssna på dig själv och mig för en gångsskull!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback