DAY 6

Städar vardagsrummet idag i alla fall, bara fönstrena och golvet kvar! Sen är det klart i alla fall. Men har bara köket, hallen och sovrummet kvar.
julstädet är igång med andra ord. Sen tvätta på måndag och torsdag också!

Men ska förklara för er om min kris om man säger så. Jag bor i en lägenhet som kostar 3200 kronor per måndag och jag har andra räkningar. Konto på Hm och på Halens som jag betalar varje månad. Även mobilabonnemang som jag sagt upp men sista räkningen ska vara denna månaden. Men denna månaden är det fan kris om man säger så, ja har räkningar för 7598 kronor och får ut från Alfa kassan 4000 kronor! Det går inte ihop, och varför i helvete får jag inget jobb för? måste jag flytta hem? eller hur ska jag göra ?
Jag tänkter inte julen gå under för det, för det ska bli en riktigt jul en sån jul som man visar hur mycket andra betyder i stället för att ge bor julklappar. Det låter sjuk, men jag har redan diskuterat det med min syster och min mor. och dom säger samma sak, även om man inte har penga så kan man ju göra det bra ändå? Ska göra pepparkaks hus, baka pepparkakor och lussebullar. Göra fint hemma och mysigt och annat julpyssel.
Men ändå om jag försöker tänka posetivt så blir jag bara ledsen över att jag inte har några pengar eller ett jobb.


Så snälla ge mig mitt liv tillbaka ...

Kommentarer
Postat av: sakarias

Jo, GUD vad du har det dåligt. Verkligen, förstår inte hur du kan överleva?! Precis. Hur fan kan du klaga? Finns så himla många andra som har det så jävla mycket sämre. Är materialism det ända du kan tänka på? Och du kanske inte har något jobb. Men skärp till dig. Lycka kommer inte genom det och att du ens har mage att klaga är bara ännu värre ..

2008-11-21 @ 14:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback