En annorlunda lördag

att vakna varje dag av den där väckarklockan är inte speciellt roligt, och konstigt nog blir man bara tröttnare av att vakna av den. Hade jag vaknat självmant så hade jag ju varit pigg.
Ah, pontus hade ställt klockan på sju för att han skulle upp och stå i en moter på öppet hus ( på hans gamla skola ). Han pussade hej då på mig och åkte iväg ungefär halv åtta. jag somnade om som ett barn.
jag vaknade till och skulle lägga mig på mage då man vaknar av " brr brr" från telfonen. MEDDELANDE FRÅN SARA BLÅMES. " hej:) är du vaken ? jag är rastlös" något sånt stod det i alla fall :) klockan va då halv tolv. Så vi bestämmde oss att ses klockan halv ett och ta en promenad till mormor :)
När jag hade tagit på mig mössa, halsduk, vantar och tjockjacka. för en långpromenad så mötte jag sara och slog en pling till morfar. Det visade sig att dom satt på villabjörkås och åt farsdag middag (: så inget hälsa på mormor och morfar blev det idag.. men jag och sara traskade dit och lämnade kuvert i postlådan hos mormor och hos min morbror.. senare så gick vi omkring på lextorp och när vi kollade på klockan så var den halv tre! Två timmar promenad och tjöt om allt möjligt helt underbart.
Då hade man ont i bena och skulle ta sig upp för mina åtta trappor som man flåsar sönder sig på och sätter i nyckeln.. hmm dörren var inte låst.. glömde jag låsa den ? hur kan man glömma det? skakar på huvudet och går in, tv är på och det lyser . va fan säger jag högt! vänder mig och i soffan ligger pontus:D! Slängar av mig jackan mössa och vantar ( svettig som jag var ) och slänge mig på honom. han är så mysig att pussa på och så underbar (: mm älskar dig ( om du läser det här )

ställde mig och lagade mat, ris med fetaost sallad och kall sås och kyckling spett, korv / köttbulle spett ... gottgott..
jag är alla fall helt slut idag, ont i huvudet . 4 dagen irad som jag har det och tror jag har bihålsinflamation för så fort jag lutar huvudet framåt så spänner det i hela huvudet. Kanske ska kolla upp det jaaa!
Ligger i sängen nu i alla fall klockan är 21.10 och pontus är på fest. Jag orkade inte gå med som vanligt ( hans polare måse tror att jag är väldens tråkmåns) men i alla fall ska på dop i morgon så vill sova skönt gå upp klockan nio göra mig i ordniing i lugn och ro äta frukost och åka klockan elva.
VI får se hur det blir med det!

Syrran och Anders har ju äntligen flyttat så jag hoppas ni kommer i ordning och jag fattar inte hur ni kunde få plats med alla dom sakerna i eran lägenhet! ni har hur mycket som helst. Shit omg! säger jag bara haha ..
men nu har ni erat hus, och nu kan ni skaffa mer bebisar som moster kan passa :p!!

Ska sova nu ögonen börjar bli tynge natti natti och ännu en dag närmare jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback