ett minne blott

Inatt satt jag och syrran på jobbet och prata minnen. Minnen som antingen är förglömda eller ihågkommna? MInnen som jag aldrig glömmer och som hon aldrig kommit ihåg. Minnen som jag inte vill komma ihåg men som hon minns ?
Ett minne vi båda har saknat och kommer sakna är julen. Jul-kännslan. Julen hos mormor, maten, stämningen och släkten.
Innan Jag,Jimmy och Mia växte upp så hade vi en tradition där jag och mia alltid var hemma hos jimmy (kusinen) dagen inan jul. Där vi lagade mat och klädde julgranen och umgicks hade allmänt mysigt. På julaftonsmorgon fick vi alltid en morgongåva.... men man växer upp. Nya traditionen har varit att jag sover hos Mia dagen innan jul och äter julmat spelar spel och klär granen =) ( oftar firar vi jul med pappa dagen innan jul).
Vi insåg idag jag och mia att det är ju hela våran grej? traditioner. så Nu i år ska jag sova hos mia dagen innan jul laga mat och klägranen. Längtar redan faktistk.
Men julafton då? helt underbar brukar den vara.men varför har känslan försvunnit? har man vuxit upp och tappat allt ? Mnen vad är det man ska ha tappat ? Alla är ju där. Men tyvärr är det inte samma känsla längre. Men jag kan även säga attt en jul som inte är hos mormor och morfar är ingen jul alls.
Jag vill ha en traditionell jul med massor av snö, ljus, julgran, glitter, klappar! allt ...



Mia jag älskar dig
! mest av allt i hela världen. Du är bäst. och jag skulle aldrig klara mig utan dig. ( du vet vad ja menar när det gäller vårat samtal ) Du betyder mer än luften jag andas! ( nu låter det som jag är kär i dig, men det är jag inte haha bara du är min syster och bäst hel enkelt )

Kommentarer
Postat av: mia

Och du är min allra käraste lillasyster. Jag kommer alltid att finnas där för dig.

2008-09-10 @ 13:42:58
Postat av: Tezz

Längtar oxå efter julen. Ska baka i massor, göra julkarameller å pyssla. Ja ska pynta hela huset å försöka ta in så mkt julkänsla som bara går att krama ur. Kommer den så kommer den, huvudsaken e att man har någon att fira julen med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback